KRAKÓW DLA SENIORA rozwiń menu

CZYSTY DOM – nowy numer infolinii 786 857 764

Miasto Kraków realizuje program „Czysty dom”. Seniorzy powyżej 80 roku życia oraz osoby niepełnosprawne 70+ mogą zamówić sprzątanie mieszkania. Usługa jest bezpłatna i będzie realizowana do 31 marca 2026 r.

 

CZYSTY DOM - NOWY NUMER INFOLINII 786 857 764
czynny w godzinach 9-17 od poniedziałku do piątku, bez dni świątecznych

 

 

 

Z projektu mogą skorzystać mieszkańcy Krakowa, którzy spełniają co najmniej jeden z poniższych warunków:

  1. mają ukończone 80 lat i samotnie prowadzą gospodarstwo,
  2. mają ukończone 80 lat lub zamieszkują z drugą osobą, która:
  • ma ukończone 80 lat lub
  • posiada orzeczenie o niepełnosprawności,
  1. mają ukończone 70 lat, są osobami niepełnosprawnymi (posiadają orzeczenie o niepełnosprawności) i samotnie prowadzą gospodarstwo,
  2. mają ukończone 70 lat, są osobami niepełnosprawnymi (posiadają orzeczenie o niepełnosprawności) oraz zamieszkują z drugą osobą, która również:
  • ma ukończone 80 lat lub
  • posiada orzeczenie o niepełnosprawności.

Usługa wykonywana jest w dni powszednie, co najmniej osiem godzin dziennie w formie pakietów – zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Miejsce wykonania usługi musi znajdować się w granicach administracyjnych miasta Krakowa. Jednym zgłoszeniem można zgłosić tylko jedną usługę, a pierwszeństwo korzystania z niej mają osoby, którym usługa będzie wykonywana pierwszy raz.

Jeden pakiet to usługa trwająca maksymalnie 4 godziny, w tym sprzątanie, nie przekraczające 3 godzin. Pozostały czas przeznaczony jest na dojazd do seniora (ok. pół godziny) oraz posprzątanie po wykonaniu usługi, zebranie narzędzi i wypełnienie dokumentów (ok. pół godziny).

Dla jednego adresu mogą być zrealizowane maksymalnie dwa pakiety w ciągu roku kalendarzowego. Dopuszcza się jednocześnie zrealizowanie dwóch pakietów podczas jednego zgłoszenia. W takim wypadku usługa sprzątania trwa 6 godzin i 40 minut. Pozostały czas przeznaczony jest na dojazd do miejsca realizacji usługi (ok. pół godziny) oraz posprzątanie po wykonaniu usługi, zebranie narzędzi i wypełnienie dokumentów (ok. pół godziny), z zachowaniem 20-minutowej przerwy dla personelu wykonującego usługę.

Wykonawca poinformuje seniora o zaplanowanym terminie wykonania usługi nie później niż w ciągu 3 dni od dokonania zgłoszenia.

Usługa jest realizowana całkowicie bezpłatnie i obejmuje w ramach pakietu:

  • tylko podstawowe sprzątanie powierzchni mieszkalnych, lub
  • tylko mycie okien, lub
  • pakiet podwójny, tj. podstawowe sprzątanie powierzchni mieszkalnych wraz z myciem okien.

W zakres usługi podstawowego sprzątania wchodzi porządkowanie pomieszczeń wewnątrz domu/mieszkania (maksymalnie dwa pokoje, kuchnia, łazienka, ubikacja i przedpokój), obejmujące:

  • odkurzanie wykładzin podłogowych i dywanów,
  • zamiatanie i czyszczenie podłóg na mokro,
  • wycieranie kurzu z mebli, półek i sprzętu domowego (z wyłączeniem ścierania kurzu wewnątrz regałów i mebli oraz czyszczenia z kurzu drobnych przedmiotów i bibelotów),
  • usuwanie pajęczyn i kurzu,
  • mycie luster oraz innych szklanych powierzchni meblowych (oprócz okien),
  • mycie blatów kuchennych, zlewu i płyty kuchennej,
  • mycie toalety przy użyciu środków dezynfekujących,
  • mycie naczyń w pomieszczeniach kuchennych,
  • wyrzucanie śmieci do odpowiednich kontenerów,
  • sprzątanie kuchni, łazienki i ubikacji,
  • mycie i dezynfekcję umywalki/sedesu/bidetu/kabiny prysznicowej/wanny,
  • wymianę pościeli.

W zakres usługi mycia okien wchodzi:

  • mycie szyby z obydwu stron (bez rozkręcania), ram okiennych i parapetów,
  • czyszczenie żaluzji lub rolet (bez zdejmowania),
  • wymiana firanek oraz zasłon (bez montażu karniszy).

Usługi nie obejmują:

  • kompleksowego sprzątania po remoncie,
  • sprzątania na klatce schodowej w bloku, na zewnątrz domu i w ogrodzie, na balkonie i na tarasie, w piwnicy, kotłowni, garażu, komórce na narzędzia, na strychu itp.
  • usuwania przedmiotów wielkogabarytowych, mebli, sprzętów RTV/AGD,
  • sprzątania wewnątrz szafek lub regałów,
  • prania, suszenia, prasowania lub układania ubrań,
  • czyszczenia listw podłogowych lub fug/spoin,
  • czyszczenia lodówki, mikrofalówki oraz innego sprzętu AGD,
  • czyszczenia chemicznego mebli i kanap,
  • cyklinowania, pastowania lub pielęgnacji podłóg drewnianych,
  • malowania lub mycia ścian,
  • prania dywanów, pościeli itp.
  • uszczelniania okien,
  • czyszczenia kanalizacji,
  • napraw, montażu/demontażu, instalowania i wymiany sprzętów, wnoszenia lub skręcania mebli, wieszania obrazów i półek oraz innych usług remontowych lub wykonywanych w ramach usług tzw. złotej rączki.

Zgłoszenia/odwołania usług , a także reklamacje odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach działania infolinii 786 857 764, z wyłączeniem dni świątecznych. Osoba zgłaszająca podaje imię i nazwisko, wiek, telefon, dokładny adres oraz który warunek do skorzystania z projektu spełnia i jaką usługę zamawia.
Zgłoszenia do projektu może dokonać zarówno sam senior, jak i w jego imieniu rodzina, instytucja lub osoba trzecia.

 

PDF  REGULAMIN   

pokaż metkę
Osoba publikująca: Anna Chodorowska
Podmiot publikujący: Dla seniora
Data publikacji: 2025-08-01
Data aktualizacji: 2025-08-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź