CZYSTY DOM – nowy numer infolinii 786 857 764
Miasto Kraków realizuje program „Czysty dom”. Seniorzy powyżej 80 roku życia oraz osoby niepełnosprawne 70+ mogą zamówić sprzątanie mieszkania. Usługa jest bezpłatna i będzie realizowana do 31 marca 2026 r.
CZYSTY DOM - NOWY NUMER INFOLINII 786 857 764
czynny w godzinach 9-17 od poniedziałku do piątku, bez dni świątecznych
Z projektu mogą skorzystać mieszkańcy Krakowa, którzy spełniają co najmniej jeden z poniższych warunków:
- mają ukończone 80 lat i samotnie prowadzą gospodarstwo,
- mają ukończone 80 lat lub zamieszkują z drugą osobą, która:
- ma ukończone 80 lat lub
- posiada orzeczenie o niepełnosprawności,
- mają ukończone 70 lat, są osobami niepełnosprawnymi (posiadają orzeczenie o niepełnosprawności) i samotnie prowadzą gospodarstwo,
- mają ukończone 70 lat, są osobami niepełnosprawnymi (posiadają orzeczenie o niepełnosprawności) oraz zamieszkują z drugą osobą, która również:
- ma ukończone 80 lat lub
- posiada orzeczenie o niepełnosprawności.
Usługa wykonywana jest w dni powszednie, co najmniej osiem godzin dziennie w formie pakietów – zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Miejsce wykonania usługi musi znajdować się w granicach administracyjnych miasta Krakowa. Jednym zgłoszeniem można zgłosić tylko jedną usługę, a pierwszeństwo korzystania z niej mają osoby, którym usługa będzie wykonywana pierwszy raz.
Jeden pakiet to usługa trwająca maksymalnie 4 godziny, w tym sprzątanie, nie przekraczające 3 godzin. Pozostały czas przeznaczony jest na dojazd do seniora (ok. pół godziny) oraz posprzątanie po wykonaniu usługi, zebranie narzędzi i wypełnienie dokumentów (ok. pół godziny).
Dla jednego adresu mogą być zrealizowane maksymalnie dwa pakiety w ciągu roku kalendarzowego. Dopuszcza się jednocześnie zrealizowanie dwóch pakietów podczas jednego zgłoszenia. W takim wypadku usługa sprzątania trwa 6 godzin i 40 minut. Pozostały czas przeznaczony jest na dojazd do miejsca realizacji usługi (ok. pół godziny) oraz posprzątanie po wykonaniu usługi, zebranie narzędzi i wypełnienie dokumentów (ok. pół godziny), z zachowaniem 20-minutowej przerwy dla personelu wykonującego usługę.
Wykonawca poinformuje seniora o zaplanowanym terminie wykonania usługi nie później niż w ciągu 3 dni od dokonania zgłoszenia.
Usługa jest realizowana całkowicie bezpłatnie i obejmuje w ramach pakietu:
- tylko podstawowe sprzątanie powierzchni mieszkalnych, lub
- tylko mycie okien, lub
- pakiet podwójny, tj. podstawowe sprzątanie powierzchni mieszkalnych wraz z myciem okien.
W zakres usługi podstawowego sprzątania wchodzi porządkowanie pomieszczeń wewnątrz domu/mieszkania (maksymalnie dwa pokoje, kuchnia, łazienka, ubikacja i przedpokój), obejmujące:
- odkurzanie wykładzin podłogowych i dywanów,
- zamiatanie i czyszczenie podłóg na mokro,
- wycieranie kurzu z mebli, półek i sprzętu domowego (z wyłączeniem ścierania kurzu wewnątrz regałów i mebli oraz czyszczenia z kurzu drobnych przedmiotów i bibelotów),
- usuwanie pajęczyn i kurzu,
- mycie luster oraz innych szklanych powierzchni meblowych (oprócz okien),
- mycie blatów kuchennych, zlewu i płyty kuchennej,
- mycie toalety przy użyciu środków dezynfekujących,
- mycie naczyń w pomieszczeniach kuchennych,
- wyrzucanie śmieci do odpowiednich kontenerów,
- sprzątanie kuchni, łazienki i ubikacji,
- mycie i dezynfekcję umywalki/sedesu/bidetu/kabiny prysznicowej/wanny,
- wymianę pościeli.
W zakres usługi mycia okien wchodzi:
- mycie szyby z obydwu stron (bez rozkręcania), ram okiennych i parapetów,
- czyszczenie żaluzji lub rolet (bez zdejmowania),
- wymiana firanek oraz zasłon (bez montażu karniszy).
Usługi nie obejmują:
- kompleksowego sprzątania po remoncie,
- sprzątania na klatce schodowej w bloku, na zewnątrz domu i w ogrodzie, na balkonie i na tarasie, w piwnicy, kotłowni, garażu, komórce na narzędzia, na strychu itp.
- usuwania przedmiotów wielkogabarytowych, mebli, sprzętów RTV/AGD,
- sprzątania wewnątrz szafek lub regałów,
- prania, suszenia, prasowania lub układania ubrań,
- czyszczenia listw podłogowych lub fug/spoin,
- czyszczenia lodówki, mikrofalówki oraz innego sprzętu AGD,
- czyszczenia chemicznego mebli i kanap,
- cyklinowania, pastowania lub pielęgnacji podłóg drewnianych,
- malowania lub mycia ścian,
- prania dywanów, pościeli itp.
- uszczelniania okien,
- czyszczenia kanalizacji,
- napraw, montażu/demontażu, instalowania i wymiany sprzętów, wnoszenia lub skręcania mebli, wieszania obrazów i półek oraz innych usług remontowych lub wykonywanych w ramach usług tzw. złotej rączki.
Zgłoszenia/odwołania usług , a także reklamacje odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach działania infolinii 786 857 764, z wyłączeniem dni świątecznych. Osoba zgłaszająca podaje imię i nazwisko, wiek, telefon, dokładny adres oraz który warunek do skorzystania z projektu spełnia i jaką usługę zamawia.
Zgłoszenia do projektu może dokonać zarówno sam senior, jak i w jego imieniu rodzina, instytucja lub osoba trzecia.
|