Komunikat archiwalny

Rusza kampania Zrozumieć Starość

Twoje zrozumienie wiele znaczy – to hasło kampanii społecznej "Zrozumieć Starość" mającej na celu uwrażliwienie na potrzeby rosnącej grupy osób starszych. Celem kampanii jest podniesienie wrażliwości społecznej, zrozumienia i szacunku dla osób starszych oraz edukacja na temat starości, schorzeń i ograniczeń związanych z wiekiem oraz możliwości ich leczenia.

Rusza kampania Zrozumieć Starość
Fot. Kraków Dla Seniora

Początek kampanii organizowanej przez Fundację Zaczyn przy wsparciu Promedica24 przypadł na 22 lutego 2018 r. Na specjalnej konferencji prasowej odbywającej się pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zaprezentowany został spot telewizyjny, który w kolejnych tygodniach emitowany będzie w wybranych telewizjach, w internecie czy na nośnikach w komunikacji publicznej w największych miastach.

Oberzyj spot video

Co czwarty Polak jest seniorem, a aż dwa miliony osób z tej grupy to osoby samotne, schorowane, pozostawione samym sobie. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, których w przyszłości czekać będą te same problemy – mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.

Adresatami kampanii są wszystkie osoby, które dopiero w przyszłości znajdą się w tzw. trzecim wieku i dziś nie wyobrażają sobie w pełni wyzwań z jakimi wiąże się starzenie w wymiarach fizycznym i psychicznym.

Poza kampanią realizowaną w radiu czy telewizji został stworzony serwis edukacyjny www.ZrozumiecStarosc.pl oraz obszerny, bezpłatny poradnik drukowany dla rodzin osób zależnych. Odbędą się również liczne spotkania edukacyjne w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych. Kampania potrwa co najmniej do końca kwietnia 2018 r.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Zaczyn, a inicjatorem Promedica24. Koncepcja filmu oraz strony została przygotowana przez agencję Walk. W kampanię angażują się również partnerzy: Teb Edukacja, EMC Szpitale, Kinoteka. Patronat nad konferencją inicjująca kampanię objęło Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz redakcja pisma „Polityka Senioralna”.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej kampanii www.ZrozumiecStarosc.pl

plug-2.jpg

Pokaż metkę
Osoba publikująca: MAREK JACHOWICZ
Podmiot publikujący: Dla seniora
Zobacz także