KRAKÓW DLA SENIORA rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida zaprasza w Maju!

Zapraszamy do zapoznania się z programem wydarzeń majowych:

 

 

Fot. Kraków Dla Seniora

"Appassionato". Koncert kwartetu Areté

 

19 maja 2019 r., godz. 18.00

Klub Kuźnia OKN, os. Złotego Wieku 14

 

Koncert kwartetu smyczkowego Areté w ramach 24. Nowohuckiej Wiosny Muzycznej. Wstęp wolny.

 

Wykonawcy:

Kwartet Areté w składzie:

Artur Łuczak – skrzypce

Aleksandra Kania – skrzypce

Ewelina Sarad-Cichuta – altówka

Katarzyna Noga – wiolonczela

 

Koncert odbędzie się w ramach festiwalu 24. Nowohucka Wiosna Muzyczna.

https://www.facebook.com/nhwiosnamuzyczna

 

Organizatorem festiwalu jest Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida.

 

Partnerzy: Rada Dzielnicy XV Mistrzejowice.

Patroni medialni: Głos - Tygodnik Nowohucki, Karnet, Magiczny Kraków, Dwutygodnik Miejski Kraków.pl, Kalendarz Imprez Nowohuckich, Kulturatka.pl, Muzyczny-Krakow.eu.

wiosna muzyczna 2019 Appassionato.jpg

Szczegółowe informacje:
Klub Kuźnia Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida
os. Złotego Wieku 14, 31-616 Kraków
tel. 12 648 08 86, klub[at]kuznia.edu.pl
www.kuznia.edu.pl
www.facebook.com/KlubKuzniaOKN

___________________________________________________________________________

 

pathMAN

 

20 maja 2019 r., godz. 19.00

Kino Studyjne Sfinks, os. Górali 5, Kraków

 

Projekt PATHMAN narodził się w 1998 roku z inicjatywy Piotra Koleckiego i Marka Leszczyńskiego, byłych członków legendarnego Teatru Dźwięku ATMAN - jednego z czołowych przedstawicieli polskiej sceny niezależnej - który współtworzyli w latach 1976-1998. Oboje tworzyli także interdyscyplinarny Festiwal Muzyka w Krajobrazie w Inowłodzu przekształconego w Festiwal w Krajobrazie (15 edycji). W Nowej Hucie wystąpią wraz z Jankiem Kubkiem oraz „Kiniorem”, z którymi ostatnimi czasy grają do impresji na temat prac Władysława Hasiora. Wstęp wolny.

 

„PATHMAN - znaczenie i brzmienie ma takie jak ATMAN – i o to nam w gruncie rzeczy chodziło: pozostać na ścieżce, na którą weszliśmy w 1975 roku. Ścieżce wiodącej w nieznane, na której chwytamy garść kamieni, kilka patyków, kawałek blachy czy instrument trzymany po raz pierwszy w rękach i tworzymy muzykę. Oczywiście wykorzystujemy również elektronikę - bez niej nie powstawałyby nagrania, nie udałoby się ukazać dźwiękowych niuansów, które nas tak fascynują. Przez 40 lat naszych artystycznych poszukiwań i doświadczeń powstała niezliczona ilość zdjęć, obrazów, grafik, płyt, kaset,  filmów, artykułów i książek, będących niejako zapisem naszej wędrówki.

 

Jesteśmy pokoleniem, dla którego muzyka nie ogranicza się do bycia rozrywką, nie jest zagłuszaczem dźwięków otoczenia. Dla nas jest sposobem wyrażenia pojmowania świata, podejścia do natury, człowieka i „cywilizacji”. Na co dzień paramy się wieloma zajęciami, pozornie nie mającymi wiele wspólnego z muzyką - leśnik, informatyk, architekt, radny, pedagog, redaktor. Jednak dźwięki znajdujemy wszędzie, towarzyszą one każdemu działaniu. Jedne są tłem bez znaczenia, inne są ściśle określoną informacją o pełni znaczenia. Do autoekspresji służy nam pokaźny zbiór instrumentów, przedmiotów i narzędzi - akustycznych dźwiękorobów.”

 

Propozycja muzyczna i brzmieniowa zespołu bazuje przede wszystkim na akustycznym instrumentarium (współczesnym i etnicznym), w skład którego wchodzą m.in.: cymbały polskie, cymbały ukraińskie, tscheng, cytry, sitar, gitary akustyczne i 12-strunowe oraz zabytkowa gitara dwugryfowa, drumbass, flety, akordeon, polskie bębny ceramiczne, trąbka, perkusja czy gitara elektryczna. Ponadto muzycy włączają do swoich utworów zarówno urządzenia elektroniczne (jednak korzystają z nich ostrożnie i z umiarem), jak i naturalne dźwięki wydobyte z kamieni, patyków czy ludzkiego głosu.

 

Muzyki zespołu PATHMAN nie da się jednoznacznie zaklasyfikować do jednego nurtu muzycznego. Niekonwencjonalne użycie instrumentów akustycznych, zmienna dynamika utworów i misteryjny charakter koncertów to znaki rozpoznawcze grupy, która od lat pozostaje wierna swoim artystycznym ideałom.

 

Piotr Kolecki - pedagog, informatyk, grafik, fotografik, muzyk, czasem poeta, redaktor, aktywista. Współtwórca zespołu 18 września ATMAN, Teatru Dźwięku ATMAN, który po latach przekształcił się w projekt PATHMAN.

Instrumentarium: gitary, bas, drumbas, cytra, sitar, angklung, tankdrum, sanza, kornet, drumla, instrumenty perkusyjne, głos.

 

Marek Leszczyński - leśnik, samorządowiec, fotografik, muzyk, malarz, czasem poeta.

Od 1976 roku muzyk grupy 18 września ATMAN. W 1982 roku wraz z Piotrem Koleckim i Markiem Styczyńskim współtworzy Teatr Dźwięku ATMAN, a od 1998 roku (po rozpadzie TD ATMAN) z Piotrem Koleckim kontynuuje działalność w ramach projektu PATHMAN.

Instrumentarium: cymbały polskie i ukraińskie, tschang, kantele, udu, sanza, instrumenty perkusyjne, głos.

 

Włodzimierz „Kinior” Kiniorski - muzyk i kompozytor, kojarzony jest z grą na saksofonie lub klarnecie, ale na tym instrumentarium nie poprzestający. Twórca stylu Flap, promującego eklektyzm muzyczny. Od lat współpracuje z wieloma muzykami etnicznymi z Polski i z za granicy. Autor muzyki filmowej oraz teatralnej.

 

Janek Kubek - muzyk specjalizujący się w grze na instrumentach perkusyjnych, głównie azjatyckich: tabli, ghatam, darabukce, duff, gongach i setce pokrewnych. Muzykuje z wieloma zespołami w Polsce i za granicą, a na stałe związany jest z zespołem Beltaine.

 

Koncert odbędzie się w ramach festiwalu 24. Nowohucka Wiosna Muzyczna.

https://www.facebook.com/nhwiosnamuzyczna

 

Organizatorem festiwalu jest Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida.

Głównym partnerem festiwalu jest Rada Dzielnicy XVIII  Nowa Huta.


Patroni medialni: Głos - Tygodnik Nowohucki, Karnet, Magiczny Kraków, Dwutygodnik Miejski Kraków.pl, Kalendarz Imprez Nowohuckich, Kulturatka.pl, Muzyczny-Krakow.eu.

wiosna muzyczna 2019 Pathman.jpg

Szczegółowe informacje:
Dział Animacji i Promocji Kultury
Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida
os. Górali 5, 31-959 Kraków
tel. 12 644 27 65, w. 18, animacja[at]okn.edu.pl
www.okn.edu.pl
www.facebook.com/oknorwid

___________________________________________________________________________

 

Koncert chóru żeńskiego MASTRAKORET oraz Chóru Vox Populi

 

23 maja 2019 r., godz. 19.00

ARTzona OKN, os. Górali 4

 

Koncert chóru żeńskiego MASTRAKORET (Norwegia) w ramach 24. Nowohuckiej Wiosny Muzycznej, dyrygentka: Aleksandra Orzechowska-Niedziela. Gościnnie wystąpi CHÓR VOX POPULI (Polska), dyrygent: Rafał Marchewczyk. Wstęp wolny.

Mastrakoret to chór żeński z siedzibą na małej wyspie, Rennesøy, położonej na południowo-zachodnim wybrzeżu Norwegii, niedaleko Stavanger. Został założony w roku 1996. Repertuar zespołu obejmuje norweską i zagraniczną muzykę rozrywkową, tradycyjne norweskie utwory ludowe w oryginalnych opracowaniach oraz muzykę sakralną (norweskie psalmy i hymny). Obecnie chór liczy 30 członkiń w różnym wieku i z różnych środowisk zawodowych. Chórzystki spotykają się raz w tygodniu na ponad dwugodzinnych próbach, które są dla nich czasem realizacji głównego hobby.

 

Mastrakoret organizuje co roku dwa, cieszące się dużym zainteresowaniem koncerty: kolędowy w grudniu, tuż przed Wigilią w jednym z najstarszych kościołów w Regionie, Kaplicy Klasztornej Utstein, na wyspie Mosterøy oraz letni koncert z poczęstunkiem i losowaniem nagród. Chór koncertuje również wiosną i jesienią w ramach wydarzeń organizowanych przez lokalną placówkę kultury: Rennesøy Kulturskole, do której chór formalnie przynależy.

 

Dyrygentem Mastrakoret jest Aleksandra Orzechowska-Niedziela pochodząca z Rybnika na Górnym Śląsku. Mieszka ona obecnie wraz ze swoją rodziną w Tananger. Aleksandra pracuje jako muzyk w norweskim kościele oraz nauczyciel w ‘szkole kulturalnej’ (wydział muzyczny). Jest dyrygentem dla trzech innych chórów oraz instruktorem śpiewu w norweskim związku chórów, gdzie prowadzi seminaria i warsztaty wokalne. Regularnie koncertuje solo i w duecie ze swoim mężem, Jakubem Niedzielą, który jest w Mastrakoret gościnnym solistą wokalnym oraz bass-beatboxerem.
 

Podczas koncertu Mastrakoret gościnnie wystąpi nowohucki chór – Vox Populi, który działa pod dyrekcją Rafała Marchewczyka, założyciela i kierownika artystycznego chóru Krakowskiej Młodej Filharmonii. Więcej informacji o chórze znajduje się pod adresem: http://www.okn.edu.pl/index.php/warsztaty-i-zajecia/muzyczne/194-chor-vox-populi

 

Koncert odbędzie się w ramach festiwalu 24. Nowohucka Wiosna Muzyczna.

https://www.facebook.com/nhwiosnamuzyczna

 

Organizatorzy: Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida, Stowarzyszenie Gospel.

 

Partnerzy: Chór Vox Populi, Chór Mastrakoret.

Patroni medialni: Głos - Tygodnik Nowohucki, Karnet, Magiczny Kraków, Dwutygodnik Miejski Kraków.pl, Kalendarz Imprez Nowohuckich, Kulturatka.pl, Muzyczny-Krakow.eu.

wiosna muzyczna 2019 Chóry.jpg

Szczegółowe informacje:
Agnieszka Wyrwał

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida

os. Górali 5, Kraków

tel. 12 644 27 65 w. 18

a.wyrwal@okn.edu.pl

www.facebook.com/oknorwid

___________________________________________________________________________

 

Krzysztof Varga. Spotkanie autorskie

 

24 maja 2019 r., godz. 18.30

Biblioteka Klubu Kuźnia OKN, Os. Złotego Wieku 14

 

Spotkanie z pisarzem Krzysztofem Vargą - trzykrotnym finalistą Nagrody Literackiej Nike. Prowadzenie: Barbara Cygan. Wstęp wolny.

 

Krzysztof Varga urodził się jako syn Polki i Węgra. Ukończył studia na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Zawodowo związany z Gazetą Wyborczą jako redaktor działu kultury. Zadebiutował zbiorem opowiadań Pijany anioł na skrzyżowaniu ulic. Wspólnie z Pawłem Duninem-Wąsowiczem stworzył słownik literatury najnowszej Parnas bis. Literatura polska urodzona po 1960 r. (1995), razem z Pawłem Duninem-Wąsowiczem oraz Jarosławem Klejnockim opublikował antologię wierszy Macie swoich poetów (1996). Jest także autorem tekstów większości piosenek na debiutanckiej płycie Młodzi zespołu Dr Misio.

Za tom prozy 45 pomysłów na powieść. Strony B singli otrzymał Nagrodę Fundacji Kultury. Trzykrotny finalista Nagrody Literackiej Nike: za Tequilę w 2002, Nagrobek z lastryko w 2008 i Gulasz z turula w 2009. Ostatnia z tych publikacji w tym konkursie została wyróżniona przez czytelników.

W 2014 został odznaczony przez prezydenta RP Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

spotkanie autorskie Varga.jpg

Szczegółowe informacje:

Biblioteka Klubu Kuźnia Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida

os. Złotego Wieku 14, 31-616 Kraków

tel. 12 641 68 75, bilioteka[at]kuznia.edu.pl

www.biblioteka.kuznia.edu.pl

www.facebook.com/BibliotekaKlubuKuzniaOsrodkaKulturyImCKNorwida

___________________________________________________________________________

 

Teatr w Nowej Hucie – spacer

 

25 maja 2019 r., godz. 15.00

Start: os. Teatralne 34 (przed wejściem do Teatru Ludowego)

 

Spacer o teatrach i życiu teatralnym w Nowej Hucie w ramach projektu „Nowa Huta w kulturze – kultura w Nowej Hucie” i obchodów 70-lecia Nowej Huty. Prowadzenie: Maria Wąchała-Skindzier. Zapisy do 23 V: j.klas@okn.edu.pl. Wstęp wolny.

 

Podczas spaceru zobaczymy teatry znane i znamienite, działające w Nowej Hucie do dziś, jak Teatr Ludowy i Łaźnia Nowa. Usłyszymy o koncepcji teatru wielkiego, który miał stanąć przy palcu Centralnym. Odwiedzimy też tzw. „miejsca fantomowe”, zawierające w sobie ślady po dawnych scenach, takie jak „Nurt” czy „Widzimisię”. Poznamy ich historię, zagłębimy najważniejsze spektakle, dowiemy się kto i w jaki sposób wpłynął na rozwój teatru w Nowej Hucie. Poznamy najważniejsze spektakle, życie artystyczne nowohuckiej bohemy teatralnej, zobaczymy zwykłych budowniczych na scenie, aktorów i reżyserów oraz repertuar, który bardzo często był powiązany z dziejami Nowej Huty.

 

Maria Wąchała-Skindzier - historyczka, pracownik Muzeum Krakowa. Jej zainteresowania badawcze i wystawiennicze zogniskowane są wokół narracji muzealnych na temat PRL-u, historii życia codziennego, kultury i tożsamości mieszkańców miast postsocjalistycznych, socjologii teatru, oddolnej działalności kulturotwórczej, partycypacji w kulturze. Koordynator projektów związanych z historią mówioną. Główna inicjatorka i kierownik projektu „Opowiedz mi miasto”.

 

Nowa Huta w kulturze – kultura w Nowej Hucie - cykl spacerów i prelekcji, podczas których będziemy opowiadać o dziedzinach kultury i sztuki w kontekście Nowej Huty z perspektywy ich środowisk i tekstów kultury. Na warsztat weźmiemy: teatr; literaturę; film; fotografię; muzykę; sztuki plastyczne: malarstwo, rzeźbę, rysunek, grafikę; architekturę. Dzięki temu dowiemy się kto, co i jak tworzył w Nowej Hucie. Podsumowaniem realizowanych działań będzie bezpłatna recenzowana publikacja zbierająca poruszane tematy. Projekt realizowany przez Pracownię Dziedzictwa i Tożsamości Nowej Huty OKN w ramach obchodów 70-lecia Nowej Huty.

 

Szczegółowe informacje:

Dział Animacji i Promocji Kultury

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida

os. Górali 5, 31-959 Kraków

tel. 12 644 27 65, w. 18, animacja[at]okn.edu.pl

www.okn.edu.pl

www.facebook.com/oknorwid

___________________________________________________________________________

 

Koncert Gospel na Skałce 2019

 

26 maja 2019 r., godz. 15.00

Dziedziniec klasztoru Ojców Paulinów na Skałce, ul. Skałeczna 15

 

Gospel na Skałce 2019 to plenerowy koncert muzyki gospel w wykonaniu zjednoczonych chórów gospel z Małopolski oraz dwóch amerykańskich artystów Phillipa Cartera i Rhondy Adams, zaproszonych do projektu w roli dyrygentów, instruktorów i solistów. Wstęp wolny.


Podczas koncertu będzie można usłyszeć amerykańskie utwory gospel wykonane przez 120-osobowy chór. Koncert odbędzie się na dziedzińcu klasztoru Ojców Paulinów na Skałce (ul. Skałeczna 15, Kraków), w niedzielę 26 maja o godzinie 15.00. Wydarzenie jest bezpłatne, otwarte, przyjazne rodzinom z małymi dziećmi, osobom niepełnosprawnym, wszystkim krakowianom i turystom (cały koncert jest tłumaczony). Wydarzenie odbywa się w ostatnią niedzielę maja od 5 lat. Każda edycja Gospel na Skałce przyciągała zarówno entuzjastów muzyki gospel jak i osoby, dla których muzyka gospel jest nowym i nieznanym zjawiskiem. (Idąc na koncert można się zaopatrzyć w sprzęt piknikowy np. koc, parasol i krem przeciwsłoneczny).

Koncert jest zwieńczeniem wydarzenia Gospel City, czyli warsztatów muzycznych, w których bierze udział 15 chórów gospel z Małopolski.

 

Wykonawcy:

 

Phillip Carter urodził się w Maryland w Stanach Zjednoczonych. Wokalista, kompozytor, dyrygent, producent i instruktor w jednej osobie. Naukę gry na instrumentach klawiszowych rozpoczął w wieku 18 miesięcy, w roli dyrygenta zadebiutował mając 9 lat. Aktualnie jest dyrygentem Georgetown University Choir, służy jako konsultant w 4 kościołach w Washington DC. Pracuje również z młodzieżą jako nauczyciel muzyki i mówca motywacyjny. Jako artysta dzielił scenę z tak wybitnymi muzykami jak: Dorinda Clark-Cole, Deitrick Haddon, Edwin Hawkins, Walter Hawkins, Richard Smallwood, Tye Tribbett, Albertina Walker i wielu innych. Założyciel zespołu Sounds of Victory (SOV), który w 2010 roku otrzymał nagrodę Stellar Award w kategorii Fan Favorite Choir of the Year (Ulubiony Chór Roku). W tym samym roku nagrodzony został utwór Amazing w wykonaniu Dr. Emory Andrews i The Oxon Hill High School Gospel Choir, którego producentem był Phillip. W 2016 roku w Suwałkach nagrał pierwszy międzynarodowy album, z towarzyszeniem orkiestry i chóru. W tym samym roku wraz z SOV wydał szósty album Live From Zion. Następnie Christmas With Phillip Carter and SOV w 2017 roku. W 2010 roku był jednym z założycieli Independent Gospel Artists Alliance (Niezależny Sojusz Artystów Gospel). Jest dyrektorem generalnym SOV, Inc. i Phillip Carter Music. Jest żonaty ze Stephanie Carter i ma dwóch wspaniałych synów: trzynastoletniego Stephena i jedenastoletniego Thomasa.

 

Rhonda L. Adams urodziła się i wychowała w Stanach Zjednoczonych. W 2010 roku, wraz z rodziną zamieszkała w Polsce, tu też wraz z mężem założyła Fundację Źródło Życia. Od 2012 roku śpiewa i dyryguje chórem Kraków Gospel Choir. W 2017 założyła pierwszy chór gospel w Szydłowcu. Rhonda śpiewa gospel od 6 roku życia. Była członkiem chóru Indiana State Youth Choir.

 

oraz zjednoczone chóry gospel z Małopolski:

 

Camino

Chór Gospel Alwernia

Chór Gospel Mszana Dolna

DeocentriCity

Faceci w Czerni

GospelSenior

Gospel Voice

Grodzka Gospel

Joyful Voice

Kraków Gospel Choir

Mistral Gospel Choir

Młodzieżowy Chór Gospel

Saltrom Gospel Choir

Soul'n'Voices

Tarnowski Chór Gos.pl

 

Zespół muzyczny tworzą jedni z najlepszych polskich instrumentalistów od wielu lat grający muzykę gospel w kraju i za granicą, w składzie:

Szymon Markiewicz (instrumenty klawiszowe)

Paweł Seweryn (instrumenty klawiszowe)

Łukasz Giergiel (perkusja)

Staszek Srzednicki (gitara basowa)

Tomasz Robacki (gitara elektryczna)

 

Koncert odbędzie się w ramach festiwalu 24. Nowohucka Wiosna Muzyczna.

https://www.facebook.com/nhwiosnamuzyczna

Gospel-na-Skałce-2019-plakat-e1557830013296.jpg

Organizator koncertu:

Stowarzyszenie Gospel

al. Daszyńskiego 15a/10

31-537 Kraków

biuro@gospel.com.pl

T.: 609 413 202

 

Współorganizator:

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida

os. Górali 5, 31-959 Kraków

tel. 12 644 27 65, w. 18, animacja[at]okn.edu.pl

www.okn.edu.pl

www.facebook.com/oknorwid

__________________________________________________________________________

 

Otwórz Uszy. Tu i Teraz #15: Socrealizm w muzyce, muzyka w socrealizmie

 

27 maja 2019 r., godz. 18.00

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida, os. Górali 5

 

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida oraz Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble zapraszają na siódme spotkanie w ramach drugiej edycji cyklu “Otwórz Uszy. Tu i Teraz”. Wstęp wolny.

 

Obchodzimy w tym roku 70-lecie Nowej Huty, miasta mającego być modelowym przykładem socjalistycznej urbanistyki. Pomijając kwestie ideologiczne, socrealizm był w architekturze stylem w dużej mierze opartym na klasycznych wzorcach, a przy tym w założeniu praktycznym, w zdobnictwie posługującym się motywami ludowymi.

 

Podobnie rzecz się miała w muzyce. W ZSRR od lat 30-tych, w pozostałych krajach bloku wschodniego po II Wojnie Światowej pod nakazami i zakazami rządzących partii starano się rozwijać muzykę praktyczną, opartą na klasycznych wzorcach, posługującą się motywami ludowymi, odpowiednią dla szerokich rzesz klas i mas pracujących.

 

Na majowym spotkaniu z cyklu "Otwórz uszy. Tu i teraz" przeanalizujemy czym był socrealizm w muzyce, jak jego echa odzywają się w twórczości dzisiejszej i czym różnił się ten styl od muzyki zachodniej. Pokażemy w jaki sposób kompozytorzy usiłowali omijać założenia stylu, lub wykorzystywać je do swoich celów. Naświetlimy też problematykę społeczno-polityczną, która z tym tematem wiąże się w sposób szczególny.

 

Otwórz Uszy. Tu i Teraz to comiesięczne spotkania, organizowane przez Spółdzielnię Muzyczną Contemporary Ensemble we współpracy z Ośrodkiem Kultury im. C. K. Norwida. Łączą w sobie profesjonalizm muzyków, którzy uczestniczyli w największych festiwalach muzyki nowej w Polsce i za granicą (Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Internationale Ferienkurse für Neue Musik w Darmstadt), z przystępną formą prezentacji, za której sprawą niezrozumiała pozornie muzyka zaczyna przemawiać „ludzkim głosem”.

 

Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble

W 2014 roku grupa krakowskich muzyków, występujących razem między innymi w projekcie European Workshop for Contemporary Music, uczestniczyła w Internationale Ferienkurse fur Neue Musik w Darmstadt, w programie dla młodych ansambli. Narodziła się wtedy myśl, by owocną współpracę kontynuować w formie stałego zespołu. Celem Spółdzielni jest wspólna chęć eksploracji muzyki współczesnej we wszelkich przejawach gatunkowych, z różnych okresów i  różnych kultur muzycznych. Ponadto zwracamy szczególna uwagę na wykonanie takiej muzyki w takiej formie, która pozwoli rozwinąć się zarówno wykonawcom jak i słuchaczom.

 

Wcześniej w cyklu:
#14: Muzyka postinternetowa

#13: Cisza w muzyce, muzyka w ciszy

#12: O współczesnej muzyce filmowej

#11: ile teatru w muzyce?
#10: muzyka Północy
#9: muzyka po imperium
#8: muzyka improwizowana
#7: muzyka konkretna
#6: polski postmodernizm
#5: minimalizm
#4: Salvatore Sciarrino
#3: Helmut Lachenmann
#2: Luciano Berio
#1: George Crumb

otwórz uszy tu i teraz 5.2019.jpg

Szczegółowe informacje:

Dział Animacji i Promocji Kultury

Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida

os. Górali 5, 31-959 Kraków

tel. 12 644 27 65, w. 18, animacja[at]okn.edu.pl

www.okn.edu.pl

www.facebook.com/oknorwid

___________________________________________________________________________

 

NIE HAŃBI. O pracy i jej przemianach społecznych i cywilizacyjnych

 

28 maja 2019 r., godz. 17.00

Biblioteka Klubu Kuźnia OKN, os. Złotego Wieku 14

 

Spotkanie w ramach cyklu „Literacki Wtorek Czytelników. Wstęp wolny.

 

Praca jest dla wielu osób podstawą tożsamości, satysfakcji i filarem bezpieczeństwa, ale także coraz częściej bywa źródłem frustracji i nie daje nadziei na w miarę stabilną przyszłość. Praca nie jest już tym, czym była dawniej, cyfrowy świat przyspieszył tak bardzo, że wielu z nas już za nim nie nadąża. Z drugiej strony jednak mamy poczucie, że praca - niekoniecznie, ale dobra posada lub kapitał - zawsze się przydadzą. Wstęp wolny.

 

Prowadzi: Barbara Cygan

 

Literacki Wtorek Czytelników - spotkania z literaturą, które odbywają się od ośmiu lat w Klubie „Kuźnia” w każdy ostatni wtorek miesiąca i są okazją, by promować dobrą literaturę, by w zaciszu biblioteki rozmawiać o książkach, spotkać się w gronie ludzi, których łączy pasja czytelnicza i miłość do książek.

literacki wtorek V .2019.jpg

Szczegółowe informacje:

Biblioteka Klubu Kuźnia Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida

os. Złotego Wieku 14, 31-616 Kraków

tel. 12 641 68 75, bilioteka[at]kuznia.edu.pl

www.biblioteka.kuznia.edu.pl

www.facebook.com/BibliotekaKlubuKuzniaOsrodkaKulturyImCKNorwida

________________________________________________________

Adres: Osiedle Górali 5, Kraków
pokaż metkę
Osoba publikująca: MAREK JACHOWICZ
Podmiot publikujący: Dla seniora
Data publikacji: 2019-05-17
Data aktualizacji: 2019-05-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź